Om uw website optimaal te laten presteren en vindbaar te laten zijn door zoekmachines zijn 3 dingen essentieel:
1. De juiste content.
Dat wil zeggen beeld en teksten die de lezer aanspreken en gevonden worden door zoekmachines met de juiste zoekwoorden. Daarbij is een zoekwoord onderzoek essentieel onderdeel van de dienstverlening. Het creƫren van de juiste content in tekst en beeld wat de juiste accenten legt op waar je de bezoeker wilt laten kijken, of soms zelfs, waar juist niet. Het doelgroep gericht inrichten van jouw website, waarbij ik gebruik maak van neuro-marketing inzichten, is iets waar mijn kracht ligt.
2. De juiste techniek
Dit gaat over welk content management systeem je gebruikt, hoe makkelijk je site gevonden kan worden door zoekmachines (afhankelijk bijv. van je url= website adres) en hoe snel je website bijvoorbeeld is (o.a. ook afhankelijk van je hosting partij). De snelheid is ook afhankelijk van de grootte van beelden die je plaatst op een pagina en ook van welke plugins je bijvoorbeeld op de WordPress CMS systeem hebt toegepast.
3. Voldoende interne en externe links
Hierdoor wordt jouw site makkelijker vindbaar door zoekmachines omdat het idee is, dat als andere (let op kwalitatieve) sites naar jouw linken je waarschijnlijk interessante content of producten op je site hebt staan. Dit bepaald je domein autoriteit.
Hiervoor werk ik samen met partijen die betrouwbare lijsten hebben van kwalitatief hoogwaardige sites, waarmee links ‘geruild’ kan worden. Dat wil zeggen dat jij een link op hun site kan krijgen, en zij die van hun op een andere derde website binnen hun netwerk een link op een site krijgen en dat die derde partij dan bijvoorbeeld een link op jouw website kan krijgen, zodat je elkaar versterkt. Het is voor de hand liggend dat je dan in een soortgelijke branche activiteiten uitvoert, maar liever geen concurrent van elkaar bent.