Hoe kan ik het het effect van mijn e-mail nieuwsbrief verhogen?
Heb je al vaker mails verzonden, lees gerust verder. Alle punten zijn onderverdeelt naar de meetbare punten die je al kent van eerder verzonden e-mail. Heb je nog weinig ervaring? Lees eerst meer over e-mail marketing statistieken en welke resultaten meetbaar zijn via je e-mail of nieuwsbrief.
Aankomst/ lijst up to date houden
Hou je aan de wettelijke regels, dus afzender en afmeldlink in je mail, alleen mailen bij toestemming.
Hou je lijst up to date. Controleer hoe jouw programma daarmee om moet gaan. Bijv.:
Hard bounce nabellen, vooral handig als je een B2B business hebt waar mensen van baan veranderen. Vraag om het nieuwe e-mail adres.
Soft bounche en niet openers na 3x verwijderen uit je lijst.
E-mail subjectregel tests helpen uw open % te verhogen:
Test met de subjectregel, stuur bijv. 50% versie 1 en 50% versie 2, zo leer je wat werkt
Personaliseer de subjectregel van je e-mail
Test je subjectregel voor je een e-mail verzend indien je e-mail bestand groot genoeg is.
Gebruik woorden die aanspreken in je subjectregel; u, aanbieding, gratis. Maak wel de verwachting waar die je schept met je subjectregel.
Verzend voorwaarden:
Verstuur vanuit een herkenbaar mailadres.
Check of de server waarvandaan je verstuurd niet blacklisted is. Daar kun je achter komen als je weet vanaf welk IP adres je e-mails worden verzonden. Dat kun je vragen aan je e-mail service provider. Laat je niet afschepen als blijkt dat servers op een blacklist staan, dit zou top prioriteit moeten zijn voor je e-mail service provider.
Timing
Denk aan de timing, waarneer verstuur je. De nr 1 die van invloed is op je opens, ik heb me wel eens laten vertellen dat dit 70% van je respons beïnvloed in marketing land:
Let goed op het weer of belangrijke gebeurtenissen. Als je niet perse vandaag op een mooie dag moet versturen, doe het dan morgen als het regent. Denk ook aan belangrijke gebeurtenissen waardoor mensen even wat anders doen zoals tijdens voetbalfinales, belangrijk ander nieuws zoals persconferenties etc.
Test met het verzendmoment en tijd van de dag. Er is geen optimaal moment die voor iedereen gelijk is. Ja er zijn veel mensen vrij in het weekend of op woensdag, maar dat wil niet zeggen dat ze dan op jouw e-mail te wachten zitten. Verplaats je dus in de behoefte en het gedrag van je doelgroep, ken je doelgroep goed. Alleen dan doe je aan goede marketing.
Click Trough Rate verbeteren
Gebruik een responsive template, dat wil zeggen dat deze op alle computers, telefoons en tablets goed toont. Testen kan gratis via: https://litmus.com/email-testing
Test op de Call to action buttons (inhoud, vorm en locatie)
Test op inhoud (bijv. basismotivaties van mensen om te lezen)
Test met animaties
Afmelders beperken
Wees zo relevant mogelijk, in informatie, aanbiedingen etc.
Vermeld in je e-mail waarneer iemand toestemming heeft gegeven dat je hem of haar e-mailt en waarvoor.
Zorg dat je bij de pagina achter de afmeldlink de mogelijkheid geeft om toch te blijven.
Zorg ook dat mensen opties krijgen om bijvoorbeeld heel beperkt, 1x per half jaar de vraag te krijgen of ze opnieuw interesse hebben. Handig bij de werving en selectie bureau’s of makelaren. Je kunt nu niet op zoek zijn naar een woning of baan, maar dat kan na een half jaar best anders zijn, en dat snappen je klanten ook.
Deze website gebruikt cookies om uw gebruikerservaring te verbeteren. We nemen aan dat u hiermee akkoord bent, indien gewenst kunt u zich hiervoor afmelden. Cookie settingsACCEPTEREN
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Recente reacties