E-mail marketing statistieken nader bekeken:
Laatst bijgewerkt: 29-10-2019
De resultaten van een door u verzonden e-mail bestaan uit de volgende punten:
Ontvangers/Bounce:
Niet alle mails komen aan omdat je lijst niet altijd helemaal up to date is. De aankomst bepaalt ook je repuatie als mailpartij, belangrijk dus! Je hebt daarbij:
-
- Soft bounche, mail adres kan niets meer ontvangen omdat deze vol zit, bijv. bij vakanties.
- hard bounche, mail adres bestaat niet meer
Opens
Het aantal mensen dat de nieuwsbrief opent. Afhankelijk van je business en doelgroep kan dit tussen de 20-50% zijn. Elk jaar levert e-village hiervoor een benchmarkt rapport op. Het aantal opens is afhankelijk van je subjectregel. Woorden die werken: gratis, aanbieding, speciaal voor u, uw voordeel. Kom de belofte die je geeft in je subjectregel wel na en doe niet altijd hetzelfde.
Click trough rate
Het aantal mensen dat op een linkje klikt, bijvoorbeeld voor het bekijken van informatie op je website. Dit is natuurlijk een zeer belangrijke KPI. Zorg wel dat als mensen doorklikken, ze ook vinden wat ze willen vinden. Dit kan je meten als je je e-mail verkeer een linkje meegeeft. dit kan in Google tag manager.
Conversie
Het aantal mensen dat een conversie doet. Dus een actie zoals een aankoop of een download op je website. Je kunt deze doelen instellen via Google analytics.
Afmelders
Het aantal mensen dat zich afmeld voor de nieuwsbrief. Doorgaans wil je dat maximaal 1% van je nieuwsbrief abonnees zich afmelden. Hoe: stuur relevante informatie, wijs ze erop waarneer ze zich hebben aangemeld en wat de voordelen van ontvangst van je nieuwsbrief is. En zorg dat mensen die je mail nooit lezen, na logische periode uit je e-mail lijst verdwijnen, richt daarvoor een proces in.
Meer lezen hoe kan je e-mail marketing resultaten verbeteren?
Recente reacties