Even voorstellen
Mag ik meer over je weten?
Je eerste tips over e-mail
Deze tekst is vooral relevant als je nog geen e-mails verstuurt. Stuur je al e-mails of wil je meer weten? Lees dan het blog artikel over e-mail marketing.
Bepaal je doel
Bedenk goed wat je wilt bereiken. Doelen kunnen zijn:
– Nieuwe klanten bereiken
– Herhaalaankopen stimuleren
– Een relatie opbouwen
– Verkeer naar je website genereren
Hoe verzamel je e-mail adressen
– Geef een voordeeltje (korting/ informatie) weg
– Spreek je klanten, vraag ze direct om hun adres
– Bij een aankoop
Je open %
Of je e-mail geopend wordt is van een aantal dingen afhankelijk, o.a. je afzendadres, o.a. je afzendadres, je verzendmoment en tijd en subjectregel. Over het algemeen: B2B meestal op dinsdag, donderdag, B2C einde dag en in het weekend. Test hiermee.
Als je doel helder is, weet je ook voor wie jouw e-mail relevant is en welke teksten en beelden (content) je gaat gebruiken. fbeelding en call to action (die button die om actie vraagt) het belangrijkste. Verder moet je tekst kort en bondig en makkelijk te begrijpen zijn.