Google Analytics, Wat kan je ermee?
Met Google Analytics meet je hoeveel bezoekers hoe vaak (het aantal sessies) op je website pagina’s zijn geweest. En ook hoe lang ze op de pagina geweest zijn. Als bezoekers een pagina binnen 30 minuten de site verlaten tellen ze als bounce.
Inzicht in je bezoek en vooral de veranderingen daarin, geven jouw inzicht of je met wijzigingen op je site meer of minder bestellingen (conversie) ontvangt via de site. Daarnaast kun je zien waar vandaan je bezoekers komen, Facebook, Instagram of je e-mail nieuwsbrief (indien je dat hebt ingesteld). Je kunt ook de ‘flow’ zien welke website pagina bezoekers achtereenvolgens bekijken.
Lees meer over hoe je een gratis Google analytics account kan aanmaken of iemand kan machtigen.
Google Analytics kan je ook gebruiken als je effectief online wilt adverteren
Zo kan je instellen dat je mensen die producten hebben bekeken of in hun winkelmandje hebben gestopt, maar niet tot aankoop zijn overgegaan, opnieuw benaderen (retargetten). Dan maak je daar segmenten voor aan op basis van bekeken pagina’s, waarbij je de kopers uitsluit. Dat adverteren doet je dan weer via het Google Display Netwerk of een ander display network (bijv. van RTL).
Graag neem ik je d.m.v. de Online Marketing tip nieuwsbrief mee met belangrijke learnings op het gebied van je Google Analytics en Advertising vanuit mijn ervaring. Schrijf je direct in voor de tip nieuwsbrief als je op de hoogte wilt blijven.
Lees meer in mijn blog over adverteren
Recente reacties